Exkurzně vzdělávací týden? Proč ne!

Zatímco si třeťáci užívali u moře, my, mladší studenti (tedy 6.G a 2.A) jsme se vydali do západních Čech na EVT. A že jsme toho stihli! Mariánské a Františkovy Lázně, Karlovy Vary, Cheb, Klínovec, Bečov nad Teplou, Loket,... K vidění toho bylo opravdu hodně a zážitků jsme si odvezli ještě více. A proč se na celý týden nepodívat z více úhlů? Vyzpovídala jsem pro vás pár účastníků a tady jsou odpovědi. ☺




Co ti EVT dalo a co naopak vzalo?



  • EVT mi vzalo iluze, zjistila jsem totiž, že neexistuje skoro žádná demokracie mezi žáky a učiteli. Když se snažíte dobýt si své, z jedné strany se dočkáte ignoru, či nesmyslných výmluv a ze strany druhé kometáře typu "To neujdete 5 km?
  • Co mi EVT dalo? Každý den v týdnu jsem poznala něco nového a ať už se mi daný program zrovna líbil, nebo ne, chápu, že je těžké se zavděčit všem. Mně se asi kromě jedno dne zavděčili a podívala jsem se na místa, kam bych z vlastní vůle nejela, a právě ta mě většinou nejvíc nadchla.
  • Dalo mi ponaučení, vzalo tuk.






Bylo něco, co bys na celém programu změnil(a)?



  • Jídlo, jídlo, jídlo a jídlo. A málem bych zapomněla... jídlo. Od každého jsem slýchala jen negativní názory na "večeře", tedy pokud se oné věci dalo říkat "večeře". Myslím, že se nás měli zeptat, jestli chceme polopenzi a nebo si obstarávat jídlo sami, protože moje volba by byla jednoznačně - radši budu večeřet celý týden jogurty, což jsem vlastně udělala, ale rozdíl by byl v tom, že bych nevyhodila zbytečně peníze na nepoživatelné jídlo. Naštěstí to v malé míře vyvažovaly normální, stravitelné snídaně v podobě švédského stolu.
  • Ne.



Jaké místo se ti líbilo nejvíc? Proč?




  • Kromě čtvrtka mě zaujalo vše. Nejvíce asi Karlovy Vary a sklárna Moser. Karlovy Vary jsou prostě sen. Krásné lázeňské město, které mi trochu připomínalo Vídeň a trochu Prahu. Všechny kolonády tam byly moc krásné a ty oplatky, ach..
  • Sklárna Moser byla famózní v tom, že jsme se mohli podívat i dovnitř do sklářské hutě a chodili jsme mezi nažhaveným sklem a koukali na pravé mistry, jak tvoří svá díla. Pak jsme viděli expozici všemožných skleněných věcí a někdy hlavně to, co tam bylo vyryto, mi vyráželo dech. Také se ta krása podepsala na ceně.
  • Loket, protože tam byla zajímavá mučírna.



Našlo se nějaké místo(město/památka,...), které jsi už dříve navštívil(a) a v rámci EVT se tam znovu vydal(a), nebo pro tebe bylo všechno nové?



  • Všechno pro mě bylo nové a jsem za to ráda. Nerada navštěvuji místa, kde jsem byla, znovu, protože první okouzlení už se nic nevyrovná.
  • Ne, vše bylo nové.




Komentáře