Ples upírů aneb Světový muzikálový hit

V pátek 16.3. jsem zhlédla známý muzikál Ples upírů v divadle Goja Music Hall. Zprvu jsem měla lehké obavy - nikdy jsem divadlo Goja nenavštívila, a hlavně jsem nikdy naživo žádný muzikál neviděla. Přesto jsem se nemohla dočkat. A zklamaná jsem opravdu nebyla!               
www.google.cz
Divadlo ve tvaru pyramidy působí samo o sobě už dost nezvykle a impozantně. Nějak jsem si proto nedokázala představit, jak bude asi řešen jeho interiér. Na první pohled mne upoutalo obrovské množství sloupů, sloupků a pilířů, které celou stavbu podpírají. Veškerý nábytek, koberce atd. je laděn do červena, ostatně jak jinak. Co mi ale vyrazilo dech, bylo neuvěřitelně strmé hlediště a následné zjištění, kde budu sedět. Samozřejmě - v poslední řadě.
www.google.cz
www.google.cz
Teď už ale k samotnému představení. Obsazení jsem si nemohla vynachválit. Svými výkony nás okouzlili napřídklad Michaela Gemrotová (Sarah), Lukáš Randák (Alfred), Jan Urban (prof. Abronsius), Jindřich Nováček (hrbáč Koukol), Laco Hudec-Šubrt (Herbert) nebo Jiří Zonyga (hostinský Chagal). Hlavní roli ztvárnil Marian Vojtko (hrabě Von Krolock), se kterým jsem měla to štěstí prohodit na baru pár vět. Byl velmi milý, přátelský a pozorný. Velký obdiv si také zaslouží kostyméři, orchestr a zejména taneční company.
www.google.cz
www.google.cz

A teď něco k samotnému příběhu ... 😈

Mladý vědec Alfred doprovází jako asistent na vědecké výpravě po Transylvánii podivínského profesora Abronsia, který si vytkl za svůj životní cíl dokázat existenci upírů. Při putování k zámku upířího knížete von Krolocka zabloudí oba ve vánici. Napůl zmrzlí dorazí k prapodivné vesnici a dotrmácejí se k tamní hospodě. Židovský šenkýř Chagal má krásnou dceru Sáru, do které se Alfred zamiluje.
www.google.cz
Když všichni usnou, padne na hostinec stín. Hrabě von Krolock dává na vědomí, že i on touží po Sáře. Brzy poté ji pozve na každoroční ples, který na svém zámku pořádá, a po svém hrbatém sluhovi jí pošle pár rudých bot. Sára si je obuje a uteče na zámek. Šenkýř se ji vydá hledat. Příštího dne najdou jeho mrtvolu. Než mu stihne profesor vrazit kůl do srdce, jde si jeho tělo prohlédnout děvečka Magda. Chagal oživne a kousne ji do hrdla.                  
www.google.cz

www.google.cz
Alfred s profesorem chtějí zachránit Sáru a vydají se na zámek. Hrabě von Krolock je vítá a zve dál. Na uvítacím ceremoniálu se objevuje i von Krolockův syn Herbert, který je na první pohled gay a okamžitě najde v Alfredovi zalíbení. 
www.google.cz
Ve slavnostním sále začal půlnoční bál. Alfred a Abronsius se v převlečení za upíry vmísí mezi dav. Von Krolock tančí se Sárou a zakousne se jí do hrdla. Profesor zjistí, že i přes velkou ztrátu krve Sára stále žije. Všichni tři se snaží utéct, ale prozradí je odrazy jejich postav v zrcadlech. 
www.google.cz
 Alfred pomocí dvou svícnů sestaví kříž a upíři vyděšeně ustupují. Alfréd, Sára a Abronsius prchají noční zasněženou transylvánskou krajinou. Podařilo se jim utéci a snaží se odpočinout si. Zatímco si profesor zapisuje poznámky pro svoji vědeckou práci, Sára a Alfred si padnou do objetí. To, co zpočátku vypadalo jako happy end, je vlastně jen počátkem světovlády upírů...
www.google.cz


PS: Pokud stále váháte, zda tento, podle mě skvělý, muzikál navštívit,  mějte na paměti,  že poslední představení bude sehráno 10. června.









Komentáře